Wednesday, July 27, 2011

Diam

"silence is golden" syhhhhhhhh......(sambil letK jari telunjuk kat mulut)

Dulu kalau bising bising kat kelas,sure nama kena naik kat papan hitam..
Lepas tuh cikgu masuk kelas kena denda..Zura paling teringin nak kena denda berdiri atas kerusi..tapi tak dapat plak..asyik asyik kena denda berdiri kat belakang kelas..bosan doe...berdiri lama gatal kaki...kalau atas kerusi bole curi curi pandang keluar tingkap sambil berangan buat cheerleading kat padang...itu dulu laaaa

Diam nih memang bagus..but untuk certain certain keadaan ...
Pernah tak terpikir berdiam diri pun sebenar nyer boleh memburuk kan lagik keadaan..contoh nyer...ehh dia marah aku,ehhh aku ade buat salah
ker..apasal dia tak nak ckp ngan aku..ahhh ni mesti dia emo ngan aku..aku ader salah ckp ke...naper dia mcm tuh...ehhhh...

Biler benda benda negatif nih dah ader dlm fikiran,kadangkala langkah yang di ambil pun tidAk lah bertepatan kan.mungkin yang marah tuh tadi marah kan benda lain,tapi sebab dia diam biler di tanyer,so org buat kesimpulan sendiri..so tahu lah kan aper yg dok menghasut biler ader nyer amarah dan syak wasangka nih kan..

So aper kater kalau di tanyer or ader masalah,cuba bersikap rasional.terang kan kenapa or pada siapa kita marah,berdiam diiri bukan lah satu langkah yang benar benar bijak..kadangkala boleh mengundang prasangka yg buruk...just my 2 cent

P/s: tapi jgn ler kalau di ajak bergado ko betekak plak..time tuh diam lagik bagus...




- Posted using BlogPress from my iPad

No comments:

Post a Comment